Tractorul agricol românesc, conceput și realizat integral la Reghin, a fost omologat oficial

TAGRO – tractorul agricol românesc, conceput și realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român.

Procesul de omologare a început de anul trecut. Spre sfârșitul anului 2018, TAGRO a fost supus unei serii de încercări statice și dinamice, efectuate de către Departamentul Omologări al RAR București.

Cele peste 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR București, dar și în afara țării, la Universitatea din Bologna (IT) și Millbrook Proving Ground (UK).

”În luna aprilie a acestui an, vom începe producția componentelor și vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieși pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiștii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente și accesorii.

Companiile din domeniul agricol din România, dar și din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare și dezvoltare”, a declarat Mircea Oltean, CEO al companiei IRUM.

În anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceputul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc TAGRO. Proiectul inovator a presupus o investiție totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.

TAGRO este un tractor compact, ușor manevrabil, cu transmisie mecanică, confortabil și care este ușor de întreținut. 
Motorul de pe TAGRO este o unitate FPT (Fiat Power Train) model F5 de 86 CP, diesel, cu 4 cilindrii in linie, sistem de injectie common rail, cu turbocompresor si intercooler, iar norma de poluare este stagiul IV final. 
Utilajul se încadrează în clasa de putere 80-110 CP și dispune de o transmisie mecanica cu 12 viteze si inversor, cu posibilitate de cuplare 4 x4, directie hidrostatica și sistem de frânare cu discuri multiple. 
Instalatia hidraulica de forta a utilajului este alimentata de o pompa hidraulica cu un debit maxim de 60l/min. Circuitul hidraulic pune la dispozitia operatorului un numar de 3 sectiuni hidraulice comandate mecanic prin intermediul levierelor de pe consola dreapta din cabina. Aceste sectiuni hidraulice sunt configurabile, astfel incat sa satisfaca cerintele tuturor accesoriilor ce pot fi atasate tractorului. Mecanismul de ridicare spate este un sistem in 3 puncte de categoria II cu comanda manula din cabina si din exterior, control pe pozitie si forta, respectiv autolift. 
Conceput în primul rând pentru a asigura operatorului condiții optime de siguranță și confort, cabina utilajului corespunde normelor ROPS si FOPS, categoria 2 de protectie, asigurand o vizibilitate sporita, este dodata cu aer conditionat automat si ventilatie cu sistem de filtrare a aerului, geam spate cu degivrare si scaun operator pneumatic cu incalzire. De asemenea, utilajul dispune de proiectoare de lucru față/spate pentru condiții optime de lucru și pe timp de noapte. 
In ceea ce priveste designul acestui tractor, s-a urmarit crearea unei identitati vizuale unice si proprii, care sa fie cel putin la nivelul oricarui mare producator mondial si sa reprezinte fundatia viitoarelor dezvoltari IRUM in gama agricola. Astfel am ținut cont de aspecte legate de confort, dimensiuni dorindu-ne sa pastram acelasi logo,aceeasi linie traditionala a tractoarelor noastre. 
Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde. 

Comments

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment